Showmax

Krótkometrażowy Czerwony punkt stanowił, jak się ostatecznie okazało, część teaserowej kampanii serwisu Showmax. To internetowa wypożyczalnia filmów, seriali i wideo na życzenie (VoD). Serwis należy do koncernu medialnego Naspers i działa od 2015 roku. W Polsce dostępny był od lutego 2017 roku i to właśnie z jego pojawieniem się na polskim rynku związana była akcja promocyjna.

Naspers to międzynarodowy koncern medialny, powstały w 1915 roku w Kapsztadzie, skupiający największych inwestorów z zakresu mediów na świecie. Obecnie swoje projekty prowadzi w ponad 120 krajach. Poza Afryką Showmax dostępny jest także między innymi we Francji, Kanadzie, Belgii, Finlandii, Danii, Nowej Zelandii i USA.

Showmax oferuje swoim odbiorcom bardzo szeroką ofertę filmów, seriali i wideo, zarówno tych z rynku krajowego, jak i z zagranicy. W serwisie istnieją także specjalne kategorie wideo dla młodszych widzów. Ponadto użytkownik ma możliwość personalizacji swojego konta, dzięki czemu serwis jest w stanie idealnie dopasować rekomendacje pod danego odbiorcę. Platforma pozwala także odtwarzać zawartość na urządzeniach takich jak tablety, smartfony czy telewizory. Ponadto Showmax umożliwia ściągniecie 25 dowolnych wideo, by ułatwić oglądanie ulubionych produkcji w trybie offline.

Jednym z najbardziej uznanych i najchętniej oglądanych przez widzów serwisu programów było kultowe już Ucho prezesa, które gromadziło przed ekranami rzesze wiernych fanów. Ten miniserial stanowiący satyrę na polską scenę polityczną został stworzony przez lidera Kabaretu Moralnego Niepokoju Roberta Górskiego. Do równie popularnych rodzimych produkcji dostępnych na Showmaxie można zaliczyć także SNL Polska oraz Kler.

Showmax przestał działać w Polsce z dniem 31 stycznia 2019 roku. Powodem wycofania się z rynku polskiego, była niezgodność strategii marketingowej, która zakładała koncentracje rozwoju serwisu na kontynencie afrykańskim. Podczas swojej krótkiej kariery Showmax zdobył w ciągu swojego najlepszego miesiąca aż 654 tysiące użytkowników.